سید یاسر حکیمی

حسین سرباز ره دین بود عاقبت حق طلبی این بود

سید یاسر حکیمی

حسین سرباز ره دین بود عاقبت حق طلبی این بود

سید یاسر حکیمی
بایگانی

شهید مطهری زمان

چهارشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۶، ۰۳:۰۴ ب.ظ

✍️✍️✍️شهید مطهری زمان می خواهیم 

استاد مطهری نکته ای می فرمایند و آن این که حوزه علمیه ما هر چند کتابهای رسائل و مکاسب شیخ انصاری و کفایه مرحوم آخود خوانساری رحمه الله علیهما را از بر هم بخواند ولی باید در نظر داشته باشد که ارزش شیخ و آخوند به این بود که در زمان خودشان تحول گرا و پیشرو بودند بنا بر این ما امروز به شیخ انصاری ها و آخوند خراسانی ها نیاز داریم. 

حالا ما همین حرف ایشان را می توانیم به کسانی بگوییم که در آثار شهید مطهری مانده اند و جلو نمی روند و به آن ها بگوییم ما شهید مطهری های زمان می خواهیم. 

باید اول دید رموز موفقیت شهید مطهری چه بوده است که ایشان را از سایرین ممتاز کرده که امروز نیز از این راه چنین فردی به جامعه فکری و اندیشه ای ما پا بگذارد؟ 

شاید اولین و مهمترین عامل رشد و تعالی شهید مطهری آشنایی او با اندیشه و مرام عملی امام خمینی باشد. مرامی که معتقد است حوزه و دانشگاه و مدرسه ای که به درد دین نخورد و احیا کننده ارزش ها نباشد هیچ ارزشی ندارد حتی اگر مرزهای دانش را بپیماید و بهترین تولیدات علمی را در زمینه های مختلف ایجاد کند و حتی در ژورنال های علمی دنیا چاپ کند. 

دومین عامل رشد ایشان شاید حریت و آزادگی او باشد. او ترسی ندارد که شهریه اش قطع شود ، اخراج شود ، مورد بی مهری قرار بگیرد و به نا حق به دلخواه افراد حرف بزند تا ارج و قرب داشته باشد چون او ارج و قرب الهی را در همراهی واقعی با نهضت امام خمینی می داند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. 

شاید سومین عامل رشد چنین فردی ارتباط خوب او با جامعه و شناخت درست از مشکلات و دردهای آن باشد تا وقتی به اسلام به عنوان یگانه نسخه شفابخش انسان تا قیامت مراجعه می کند با مساله سراغ آن برود و به دنبال دوای دردها و نسخه شفابخش عملی از دین باشد نه این که هر دارویی را عرضه کند و مهم نباشد که این دارو برای درد خاصی کاربرد دارد یا ندارد. 

شاید چهارمین عامل ظهور چنین متفکر بزرگی ایجاد برخی ویزگی های شخصیتی در خود باشد مثل عبادت و تضرع ، مثل تلاش بی وقفه ، مثل دقت و نظم ، مثل تفکر عمیق و نظام مند و ...

امروز هم در حوزه مطهری های دهه بیست و دهه سی زیاد داریم ولی اگر استعدادهایشان کشف نشود و تحت تربیت یک امام خمینی قرار نگیرند ممکن است برای دهه پنجاه که اوج شکوفایی مطهری ها است چندان به کار نیایند. امروز رهبر انقلاب دقیقا جای امام را برای جامعه پر کرده اند ولی این هنر نمایندگان ایشان و اساتید دارای فهم از بیانات ایشان است که این راه و رویه امام را بتوانند در طلاب ایجاد کنند...

@haghtalabebidar

۹۶/۱۰/۲۰
سید یاسر حکیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی