سید یاسر حکیمی

حسین سرباز ره دین بود عاقبت حق طلبی این بود

سید یاسر حکیمی

حسین سرباز ره دین بود عاقبت حق طلبی این بود

سید یاسر حکیمی
بایگانی

تفاوت جنسیت در تعلیم و تربیت

يكشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۶، ۰۱:۴۷ ب.ظ

✍️✍️✍️معلم خانم برای پسربچه های مقطع ابتدایی؟؟؟؟


وقتی نظام خلقت شرایط متفاوتی را برای جنس مذکر و مونث قرار داده است چه معنی دارد ما با برنامه ریزی های من در آوردی آن را به هم بزنیم؟

شاید مهمترین اختلال تربیتی ای که پسربچه ها در اثر مربی و معلم زن دچار می شوند عدم هماهنگی و فهم متقابل سیگنال ها و فرکانس های رفتاری و گفتاری باشد که فهم اشتباه کدها و واکنش های نا متناسب می تواند به مشکلات غیر قابل جبرانی ما را دچار کند.

بعضی ها ممکن است فکر کنند ریشه این اشکال به بحث نامحرم بودن بر می گردد ولی این طور نیست. اصولا مربی زن برای پسربچه ها خود به خود روحیه زنانگی ایجاد می کند فکر می کنند سکوت یعنی ادب فکر می کنند کاری به کار دیگران نداشتن یعنی وقار فکر می کند اطاعت محض یعنی ارزش در حالی که این ارزش ها برای جنس مرد و زن مطلق نیست و هر کدام بروز و ظهور متفاوتی در این دو شخصیت دارد ممکن است وقار در زن به شکلی باشد و در مرد به شکل دیگری.

ادب در زن طوری باشد و برای مرد طور دیگری.

خلاصه هر چند مرد و زن طبق فرمایش خداوند نفس واحده هستند ولی تفاوتهایی به لحاظ خرده ارزش ها و خرده رفتارها با هم دارند که عدم توجه به آن ها یعنی به هم ریختن دومینوی فرد و خانواده و جامعه و نسل های آینده...

۹۶/۱۰/۱۷
سید یاسر حکیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی