سید یاسر حکیمی

حسین سرباز ره دین بود عاقبت حق طلبی این بود

سید یاسر حکیمی

حسین سرباز ره دین بود عاقبت حق طلبی این بود

سید یاسر حکیمی
بایگانی

نقدی بر برخی مناظرات

شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۵۳ ق.ظ

✍️✍️✍️از سنت گلادیاتورها و تحریش تا مناظرات امروزی

در زمان جاهلیت عرب قبل از اسلام حیوانات را به جان هم می انداختند تا از این صحنه ها لذت ببرند نام این سنت جاهلی عرب تحریش بود.
در زمان روم جاهلی هم گلادیاتورها اسباب تفنن پادشاهان و مردم جاهل بودند به طوری که صحنه مبارزه یک گلادیاتور با یک حیوان وحشی یا صحنه مبارزه دو حیوان وحشی با همدیگر یکی از پر جاذبه ترین برنامه های به اصطلاح فرهنگی آن ها بود.
از آن جا که فرهنگ و تمدن غرب عینا همه روحیات جاهلی عرب و روم و ایران را در خود جمع کرده است در مجامع علمی قالبی به نام مناظره را به راه انداخته تا افراد صرفا با کنف کردن همدیگر و تحقیر یکدیگر موجبات کف و سوت و شادی افراد را فراهم آورند.
امروز قالب مناظره نه به معنای دینی و اسلامی آن که کشف حقیقت برای طرفین و اطرافیان بود بلکه یک نوع به جان هم انداختن اندیشمندان ، سیاسیون و اهالی فرهنگ برای دستیابی به همان تفریح و سرگرمی جاهلی شده است.
جالب این است که هر فرهنگ جاهلی ای را شما بررسی کنید یک نوع روتوش شده و آراسته شده آن را در فرهنگ غرب می بینید که متاسفانه در دانشگاه ها پیاده می شود و اکثرا هدفی جز شادی و سرگرمی در اثر تحقیر و فحاشی های مودبانه ندارد.
قطعا قتل و غارتی که مغول در طول سالها انجام داد و زنده به گور کرده های عرب جاهلی و محرومیت از تحصیل عوام در ایران جاهلی همه این فجایع در فقط چند روز از تاریخ آمریکا و اروپا و جنگهای جهانی و هجوم های پیاپی به یمن و فلسطین و عراق و سوریه و بحرین انجام شده و می شود.
تکنولوژی تنها حجابی است که همه خون ریزی ها و تنزلات انسان تا حد حیوانات وحشی را به خوبی می پوشاند و افراد را برای دیدن پشت پرده کریه غرب کور می کند...

۹۶/۱۰/۱۶
سید یاسر حکیمی

نظرات  (۱)

۱۶ دی ۹۶ ، ۰۹:۵۵ امیر محمد
موفق باشید.
لطفا به وبلاگ ما نیز سر بزنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی