سید یاسر حکیمی

حسین سرباز ره دین بود عاقبت حق طلبی این بود

سید یاسر حکیمی

حسین سرباز ره دین بود عاقبت حق طلبی این بود

سید یاسر حکیمی
بایگانی

معجزه پیامبر خاتم در اربعین

شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۵۷ ق.ظ

✍️✍️✍️معجزه پیامبر خاتم در همایش اربعین
پیامبر دو یادگار بلکه دو معجزه در بین امت نهادند و به ظاهر از دنیا رخت بر بستند. قرآن و عترت.
 امت های گذشته چون دچار ضعف فکری بودند یا بهتر بگوییم به رشد کافی نرسیده بودند لذا حتما باید شتری از دل کوه بیرون می آمد یا مرده ای زنده می شد یا دریایی شکافته می شد تا ایمان بیاورند ولی هرچه سطح فکری امت ها بالاتر رفت معجزات باطنی تر ، فکری تر ، انسانی تر و عمیق تر شد. درباره معجزه بودن قرآن هم سخن زیاد گفته شده است ولی معجزه بودن عترت مغفول است چرا که هنوز هم همان تفکر امت های سابق در ظاهر بینی و قشری گری ما را به این سمت می برد که مثلا کنده شدن در قلعه خیبر یا مبارزه خستگی ناپذیر در میدان های جنگ و یا مثلا خضوع حیوانات وحشی در مقابل امام را معجزه بدانیم در حالی که معجزه عترت بسیار فراتر از این ها است.
اگر عیسی مرده زنده می کرد ، عترت پیامبر هنوز که هنوز است دل های مرده را زنده می کنند و شوره زار قلب انسان ها بلکه جوامع را تبدیل به گلستانی سرسبز و خرم از اخلاق و معنویت و ایثار و ازخودگذشتگی و بذل جان و مال می سازند به راستی نه فقط بر اساس معیارهای اسلامی که بر اساس معیارهای انسانی کدام معجزه بزرگتر است؟ زنده کردن مرده یا زنده کردن دل های مرده؟ خروج جاندار از دل صخره یا خروج انسان از دل سنگ خود و آب شدن زمهریر انسانیت و شفقت و دیگر دوستی؟

۹۶/۱۰/۱۶
سید یاسر حکیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی